Google

Overholder din leverandør Googles politik vedrørende tredjeparter?

Efter længere tids stilhed her på bloggen, er det igen blevet tid til et indlæg – denne gang om handler det Googles politik vedrørende tredjeparter; SEO firmaer, mediehuse, webbureauer osv.

Når du vælger at arbejde sammen med en tredjepart, i forbindelse med Google’s produkter, herunder AdWords, er det vigtigt at du kigger dig for og eventuelt tager en ekstern rådgiver med på råd, for at sikre dig selv og din virksomhed mod at blive ført baglyset.

Læs Videre

Googles begyndervejledning i SEO

Her kan du download Googles begyndervejledning i søgemaskineoptimering.

PDF Dokumentet er godt nok tilbage fra 2008 men det er fortsat aktuelt og en god hjælp, til dig der gerne vil vide mere om optimering af hjemmesider til Googles søgeindeks.

Læs Videre

Googlebot – Sådan fungere Googles søgerobot!

Googlebot er en søgemaskine robot udviklet af Google, robotten anvendes af Google til at indsamle information om dokumenter på internettet. Robottens opgave er at hente data fra internettets mange hjemmesider, disse data bliver senere til et søgbart indeks på søgemaskinen Google.

Læs Videre

XML Sitemaps til søgeoptimering

Der er mange delte meninger om hvor stor en betydning XML sitemaps har for din hjemmesides placering i søgemaskinernes organiske søgeresultat. Personligt benytter jeg selv XML sitemaps på alle mine websites. Da jeg er af den overbevisning, at du med et XML sitemap giver Google en hjælpende hånd til at få alle dine sider korrekt indekseret – Det må da siges at være en BONUS i sig selv!


Så hvad er et sitemap enligt?
Sitemaps er en nem måde for webmastere at oplyse søgemaskinerne om webadresser på deres websteder, der er tilgængelige for gennemgang.

Læs Videre