SEO

Mini checkliste til SEO

Der findes som sådan ingen hjemmesider der er ens bygget op, der er mange forskellige shop og CMS systemer. Der er dog flere forskellige elementer der ofte går igen, når en hjemmeside skal søgemaskineoptimeres.

Enkelte elementer er vigtigere end andre, men hvis du skal gennemgå din hjemmeside, så er denne SEO checkliste et godt udgangspunkt for dig.

Læs Videre

XML Sitemaps til søgeoptimering

Der er mange delte meninger om hvor stor en betydning XML sitemaps har for din hjemmesides placering i søgemaskinernes organiske søgeresultat. Personligt benytter jeg selv XML sitemaps på alle mine websites. Da jeg er af den overbevisning, at du med et XML sitemap giver Google en hjælpende hånd til at få alle dine sider korrekt indekseret – Det må da siges at være en BONUS i sig selv!


Så hvad er et sitemap enligt?
Sitemaps er en nem måde for webmastere at oplyse søgemaskinerne om webadresser på deres websteder, der er tilgængelige for gennemgang.

Læs Videre

22 SEO begreber og definitioner

Herunder finder du en liste over 22 SEO begreber og Definitioner …

SEM
Search Engine Marketing – Betegnelsen som dækker over alle former for markedsføring i søgemaskinerne(Google, yahoo og MSN) – Den organisk type af optimering og de kommercielle services som f.eks. Google AdWords.

SEO
Search Engine Optimization, på Dansk: Søgemaskineoptimering. Metoden man bruger til at ændre et websted, så webstedet bliver bedre placeret i det organiske søgeresultat – on page SEO & off page SEO.

Organisk søgeresultat
Det organiske søgeresultat i en søgemaskine, er det søgeresultat der ikke er betalte annoncer. De resultater, der kommer op naturligt baseret på deres indeksering i en søgemaskine. Organiske søgeresultater er gode. Vi ønsker alle at komme op i toppen af de organiske søgninger ved hjælp af søgeord vores hjemmeside er optimeret til. For eksempel søger man efter “Paw” vil man få denne hjemmeside frem i det organiske søgeresultat.

Læs Videre

Undgå duplicate content med canonical-tag

Søgemaskinerne Google, Yahoo og MSN er blevet enige om et nyt header tag – canonical-tag.

Med det nye header tag – canonical-tag kan man undgå største delen problemerne i forbindelse med duplicate content.

In action ser tagget således ud: <link rel=”canonical” href=”http://dotseo.dk/undga-duplicate-content-med-canonical-tag”>

Læs Videre